Saturday, July 24, 2010

Program Sembelihan 2010




Alhamdulillah pada 24 Julai 2010 telah berlangsung program sembelihan SmaMaiwp 2010. Dengan penglibatan guru-guru dan ibubapa yang menyertai ibadah aqiqah sekaligus, program kali ini, telah menumbangkan seekor lembu.
Wah betapa ramai dan meriahnya suasana sehingga lembu itupun tak berani nak melawan.
Pihak AJK Masjid telah turut menyumbangkan tenaga untuk menumbang, menyembelih, melapah dan mencincang daging bersama-sama ibubapa yang hadir. Dan tentunya penglibatan aktif para guru dan pelajar yang tidak kenal penat menyelesaikan sessi pertama pagi itu.
Sessi kedua diikuti sembelihan ayam oleh pelajar tingkatan 3. Tanpa rasa sangsi dan gementar, 70 ekor ayam telah disembelih.
Sessi ke tiga, pertandingan masakan antara kelas telah diadakan. Cukup teruja dengan aneka masakan dan rasa yang menyelerakan hasil tangan anak-anak kita. Meja hidangan pulak dihiasi dengan cantik dan penuh kretiviti.
Sessi yang ditunggu-tunggu ialah jamuan tengahari. Daging lembu telah dimasak kurma dan kicap, juga sup, semuanya licciinnnnn... Ayam bakar juga tidak tersisa..... Semuanya sedap, hingga menjilat jari, alhamdulillah.
Akhirnya saya merakamkan setinggi penghargaan, tahniah dan terimakasih kepada guru-guru dan anak-anak yang bertungkuslumus menjayakan program ini. Juga kepada AJK Masjid dan ibubapa yang turut serta menyingsing lengan, terutama En Zainal yang sudi memasak daging berkenaan.

Terimakasih kepada semua, semoga jumpa lagi tahun depan.











2 comments:

Anonymous said...

..sehinggakan saya sendiripun tak sempat rasa apa2, hanya telan air liur je.. hehe.

ritzaudeen said...

Seronok melihat anak-anak, guru dan ibu bapa seronok....Semoga menjadi acara tahunan yang dinanti-nantikan.