Friday, March 27, 2009

Akhbar lagi..

Untuk kesekian kalinya, akhbar utama digunakan sebagai medium pihak tertentu untuk menyuarakan rasa tidak puas hati. Pelbagai reaksi timbul ekoran tersiarnya aduan tersebut. Namun adakah kita berlaku adil kepada pihak-pihak tertentu apabila melontarkan sesuatu?

4 comments:

Firdaus Omar said...

1. Boleh tau apakah isu yang ditimbulkan?

2. Apakah isu yang ditimbulkan ada kebenarannya?

3. Adakah pihak sekolah mahupun PIBG menyediakan medium selengkapnya kepada pengadu untuk mengadu selain daripada akhbar?

4. Adakah aduan telah dibuat kepada pihak sekolah atau PIBG sebelum mereka itu mengadu kepada akhbar?

5. Apakah tindakan telah dilakukan terhadap aduan yang dibuat atau pihak yang bertanggungjawab hanya sekadar mengambil sikap sambil lewa terhadap aduan yang dibuat?

6. Marilah kita bermuhasabah diri sebelum kita menyalahkan orang lain.

Terima kasih.

Pencatat said...

Saya difahamkan begini.

LIF Rosak.

Seminggu sblm cuti sekolah, berlaku kerosakan di lif asrama ting 3. semasa cuti seminggu masih rosak. sehari selepas buka, hari isnin baru elok.

Masalahnya...ia terus dipanjangkan ke pihak media utama. kalau ya pun ada byk cara lain. Maklumkan atau peringatkan kpd warden atau pengetua atu pibg.. apa kesulitan yg berlaku.

Kerosakan tersebut sudah tentu memakan sedikit masa. Nak panggil juruteknik,,,nak isi borang...nak itu nak ini sudah tentu perlukan masa dan juga keutamaan dlam menyelesaikan masalah.

Pencatat said...

Itukan lebih manis.
Bak kata.... menarik rambut dari dalam tepung.

Pencatat said...

berabuklah sikit..yelah..kenalah debu/habuk tu ditepuk2 supaya hilang.